Tutorial: Usztywnianie Obitsu 27 SBH

Hej!

Kilku osobom obiecałam niedawno, że pokażę najlepszą moim zdaniem metodę usztywniania Obitsu 27 soft. Wypracowałam ją przy Poziomce, aktualnie już wszystkie moje Pullipy mają Obitsu usztywnione właśnie w ten sposób. :D Zapraszam!

Będą nam potrzebne:
  • Delikwentka na obitsu bądź oddzielnie Pullipowa głowa i Obitsu przygotowane już pod założenie. 
  • Śrubokręt
  • Pianka kreatywna/gąbka
  • Klej Magic
  • Igła/wsuwka/inna ostra i cienka rzecz
  • gumka recepturka
  • Taśma teflonowa, najlepiej biała
Uwaga! Ja na swoich fotkach nie użyłam taśmy teflonowej, gdyż będę ją dopiero niedługo dokupywać. W samym usztywnianiu nie jest potrzebna, a Pullip na Obitsu SBH może być bez niej spokojnie przez kilka miesięcy, jednak znane są przypadki wchodzenia głowy lalki w reakcję z szyją tego typu Obitsu, więc radzę zabezpieczyć szyję właśnie taką taśmą przed założeniem głowy!

Pod młotek idzie Aoide. ^_^


Jeśli macie wszystkie potrzebne materiały, to zaczynamy!

1.Odkręć łeb swojej ofiary. 


2. Teraz zdejmij obitsu, bądź inne ciałko.  


3. Wyjmij ręce z Obitsu po prostu je wyciągając. 

 

4.  Następnie wyjmij tors i "kręgosłup" z brzucha. 

 

5. Kolejnym krokiem jest wyjęcie neck pega. Użyj do tego wsuwki bądź innego podobnego przedmiotu. 

6. Zdejmij gumowe popiersie. 


7. Teraz zaczyna się główne usztywnianie! w część brzuszną (ta, która została razem z nogami) powpychaj sporo gąbki lub pianki, ale tak, aby bez problemu było widać wgłębienie, które jest po środku. W to miejsce należy nalać nieco kleju do środka.


8. Następnie włóż kręgosłup w miejsce, które zalałeś klejem. Pamiętaj, zaznaczony dzyndzelek musi być w tym otworze, nie nigdzie obok! Jest to bardzo ważne.

 

9.  Po założeniu kręgosłupa Obitsu powinno wyglądać tak, jak na zdjęciu poniżej. Upewnij się, czy brzuch jest twardy. Jeśli czuć jakąś przerwę w plastiku w środku, to najprawdopodobniej dzyndzelek nie wszedł do otworu, tylko gdzieś obok i należy to poprawić.


 10. Teraz załóż gumowe popiersie, a następnie ręce.


11. Kolejnym krokiem jest założenie neckpega. Potem we wgłębienie, na którym się trzyma głowa lalki załóż gumkę recepturkę i owiń ją kilka razy. Neckpeg powinien być też owinięty taśmą teflonową której, jak już pisałam, nie mam.


 12. Załóż Obitsu i skręć lalkę. 

KONIEC!


Aoika goła i wesoła cieszy się z usztywnionego obitsu. :D Wreszcie bez problemu może siedzieć i nie czuje się gorzej od Debbie i Poziomki! 

Jak Wam się podobał tutorial? ^_^

Do napisania!

3 komentarze

  1. Tutorial na pewno się przyda, bo mam dwa softy i kolejne obitsu to na pewno też będzie sbh :D
    Ja swoje usztywniałam klejem na gorąco i musiałam rozkręcać też ten "kręgosłup", Twój sposób jest mniej inwazyjny więc skorzystam następnym razem^^.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy poradnik c: Akurat jedna panna u mnie umiera od tych wygibasów, jeszcze dzisiaj skorzystam ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo pomocny tutorial, polecam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli spodobał Ci się post, zostaw komentarz!